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Product information "Votronic 3362 VCC 1212-70 CI 12V to 12V 70A B2B charging converter"

Der VCC 1212-70 CI von Votronic (3362) ist ein vollautomatischer, nicht isolierter, Batterie-Lade-Wandler für Sonderfahrzeuge, hochwertige Reisemobile, Boot. Der Lade-Wandler (Booster) der Serie „VCC“ ist nach den neuesten Vorgaben für die mobile Ladung von Versorgungsbatterien (Wohnraum/Bord-Batterien), aus der Lichtmaschine (Starter-Batterie) während der Fahrt, entwickelt worden. Das Gerät sorgt auch während der Fahrt für eine vollständige IU1oU2 Lade-Kennlinie. Der max. Ladestrom des VCC 1212-70 CI beträgt 70A und er kann mit Blei-Säure-, Gel-, AGM1-, AGM2 und LiFePO4-Batterien arbeiten. Dieses Gerät lädt aus einer 12V Batterie / Lichtmaschine eine 12V Batterie.

Im Gegensatz zum herkömmlichen Trennrelais, wird die Ladespannung nach Ladeprogramm Vorgabe abgesenkt oder angehoben, daher besonders gut für EURO-Norm 6, 6 + plus-Fahrzeuge geeignet.

Universell einsetzbares Multitalent
Für Bord-Batterien in klassischer Bleisäure-, Blei-Gel- oder Blei-AGM- sowie moderne Lithium-LiFePO4-Technologie gewährleisten die 8 wählbaren Ladeprogramme eine überwachungsfreie, rasche und schonende Vollladung aus jedem Ladezustand heraus mit anschließender Vollerhaltung und Pflege der Batterie. Selbst bei kurzen Fahrten wird die Batterie mit vollem Ladestrom geladen. Angeschlossene 12 V-Verbraucher werden automatisch mitversorgt, auch wenn das Bord-Netz stark belastet wird. Die automatische Leistungsregelung sorgt für die notwendige Sicherheit und Startfähigkeit des Fahrzeuges.

wichtige Merkmale des Votronic 3362 VCC 1212-70 CI

  • Der VCC 1212-70 CI ist ein B2B-Ladegerät ohne galvanischer Isolierung zum laden von 12V Batterien aus einer 12V Lichtmaschine / Batterie.
  • max. Ladestrom: 70A, Eingangsspannungsbereich 12V, lädt 12V Batterien, empfohlene Batteriekapazität: 60 - 260Ah
  • Erhöht oder vermindert die Spannung auf das nötige Niveau, um die Bord-Batterie mit der für sie optimalen Ladekennlinie präzise aufladen zu können.
  • Er gleicht Leitungsverluste und Spannungsschwankungen der Lichtmaschine, wie sie z.B. bei Euro 6-Fahrzeugen (intelligente Lichtmaschinen) in erheblichem Maße ständig vorkommen, vollständig aus.
  • Zeichnet sich durch kompakte Bauform, geringes Gewicht (Hochfrequenz-Switch Mode-Technologie) und kräftig dimensionierte Leistungsbauteile für sicheren Betrieb aus.
  • Deutlich bessere Energiebilanz der Bord-Batterie. Kein Eingriff in den Starterkreis; das Gerät verhält sich wie ein kräftiger Verbraucher an der Lichtmaschine.
  • Die mit versorgten 12 V-Verbraucher werden gegen Überspannung und Spannungsschwankungen geschützt.
  • Die Ladespannung ist frei von Spitzen und so geregelt, dass ein Überladen der Batterien ausgeschlossen ist.
  • Vollautomatischer Betrieb: Das Gerät ist ständig mit den Batterien verbunden und wird durch die laufende Lichtmaschine des Fahrzeugs automatisch aktiviert. Bei stehendem Motor werden die Batterien nicht entladen.
  • Parallel- und Puffer-Betrieb: Bei gleichzeitigem Verbrauch wird die Batterie weiter geladen bzw. voll erhalten. Die Anpassung der Ladezeiten berechnet und überwacht das Gerät automatisch.
  • Überwachungsfreie Ladung: Mehrfacher Schutz gegen Überlast, Überhitzung, Überspannung, Kurzschluss, Fehlverhalten und Batterie-Rückentladung durch elektronische Abregelung bis hin zur vollständigen Trennung von Gerät und Batterie.
  • Eingebautes Bordnetzfilter: Problemloser Parallelbetrieb mit weiteren Ladequellen (EBL, Ladegeräte, Motor- und Brennstoff-Generatoren, Solaranlagen) an einer Batterie.
  • Ladekabel-Kompensation: Spannungsverluste auf den Ladekabeln werden automatisch ausgeregelt.
  • Anschluss für Batterie-Temperatur-Sensor (Sensor im Lieferumfang enthalten).
  • Bei Blei-Batterien (Säure, Gel, AGM) erfolgt die automatische Anpassung der Ladespannung an die Batterie- Temperatur. Das bewirkt bei Kälte eine bessere Vollladung der schwächeren Batterie, bei sommerlichen Temperaturen wird unnötige Batteriegasung vermieden.
  • LiFePO4-Batterien: Batterieschutz bei hohen und insbesondere angepasste Ladung bei tiefen Temperaturen unter 0 °C. Ladehilfe für tiefstentladene Blei-Batterien: Schonendes vorladen der (Blei-Säure, -Gel, AGM)-Batterie bis 8 V, dann kraftvolle Unterstützung der Batterie bei eventuell noch eingeschalteten Verbrauchern.
  • Gewährleistet ebenfalls die automatische Aktivierung einer vom BMS abgeschalteten LiFePO4-Batterie.

Welchen Mehrwert bietet mir die Nutzung eines B2B Ladewandlers?
Die Lade-Wandler gewährleisten die optimale und schnelle Ladung der Versorgungsbatterie aus der Lichtmaschine während der Fahrt. Im Gegensatz zum einfachen Trennrelais wird die Ladespannung auf den Wert angehoben, der für den jeweiligen Batterietyp für eine Vollladung notwendig und von den Batterieherstellern gefordert wird. So kann der volle Ladestrom fließen und in kurzer Zeit schon ansehnliche Strommengen in die Batterie einladen. Lange Ladeleitungen und Verluste werden ebenso wie Spannungsschwankungen an der Lichtmaschine sauber ausgeregelt. Bei Lade-Wandlern mit unterschiedlichen Eingangs- und Ausgangsspannungen (12V/24V bzw. 24V/12V) ist die einfache Ladung einer zweiten Batterie auch ohne Einbau einer zweiten Lichtmaschine möglich.

Die Lade-Wandler stellen somit die bekannte hochwertige Qualität der Batterieladung der VOTRONIC Ladegeräte auch während der Fahrt zur Verfügung. Die intelligente Mikroprozessor-Ladesteuerung mit „IU1oU2oU3“-Ladekennlinien und dynamischer Ladezeitberechnung sorgt automatisch für die schnelle und schonende Vollladung sowie anschließende Ladevollerhaltung der angeschlossenen Batterien aus jedem beliebigen Ladezustand heraus und ermöglicht dabei immer auch die gleichzeitige Mitversorgung von Verbrauchern parallel zur Versorgungsbatterie.

Lieferumfang:

1X Votronic 3362 VCC 1212-70 CI 70A Ladewandler
1x Bedienungsanleitung (Deutsch)
1x Temperaturfühler

Dimensions (L x W x H): 160 x 205 x 72 mm
Für Batterieart: AGM (VRLA), Gel (VRLA), Li-Ion (LiFePO4), Nass (Flüssig)
Ladewandler-Ladestrom (A): 50A
Max. Ladeleistung: 840W
Tension: 12V to 12V
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Accessory Items

Votronic 1248 LCD-Charge Control S-VCC
Votronic 1248 LCD-Charge Control S-VCC
The LCD Charge Control S-VCC from Votronic (MPN 1248) is a control and operating element especially for the charging converters of the VCC series. It provides a quick and direct view of important parameters such as battery voltage, current charging current and also displays the battery charging phases. Features of the LCD Charge Control S-VCC compatible with VOTRONIC charging converters of the VCC series fits perfectly with the other Votronic display panels in terms of design, which makes for a Large, clear display Bright, white illuminated display Display of the active charging source Mains/charging converter/solar Display of the battery charging phases Voltage and charging current displays Scope of delivery: 1x Votronic 1248 LCD-Charge Control S-VCC1x Votronic 2005 control cable 5 m long1x drilling templateMounting screws, instructions

€71.60*
Votronic 2076 LED Remote Control S for charging converter
Votronic 2076 LED Remote Control S for charging converter
The Votronic 2076 Remote Control S is a control display for monitoring a VCC charging converter. Suitable for current charging converters of the VCC 1212 series. The device status and charging progress are displayed via the control LEDs and the device switch is used for specific device functions. Designed as a panel version with a flat surface, the remote control fits in seamlessly with the other displays of the VOTRONIC module system, both visually and mechanically (same height 85 mm). Important product features of the Votronic 2151 RCBO 16-30 Mini compatible with all VCC charging converters from Votronic always keep an eye on the most important functions of your VCC Size and design to match the rest of the Votronic module system Dimensions: (WxHxD): 47x85x18 mm Incl. 5m control cable and drilling template for installation Scope of delivery: 1x Votronic 2076 LED Remote Control S for VCC charging converterControl cable 5mFastening screwsDrilling template

€43.93*
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Accessory Items

NOQON NB30 12V to 12V charging booster 30A
NOQON NB30 12V to 12V charging booster 30A
NOQON charging boosters: NB & NBS series They give freedom and save time: the NOQON charging boosters in the NB and NBS series. The letters NB in the series designations stand for "Battery Booster", the special devices for battery charging. This is where the NOQON charging boosters differ from conventional chargers: They allow a 12-volt battery to be charged by another 12-volt battery (battery-to-battery method, B2B for short). The charging process is controlled: the charging booster continuously checks the battery via the measuring lines to ensure that neither the supply battery is overcharged nor the starter battery discharged while driving. NOQON NBS models - charge boosters with integrated solar charge controller The S in the one NB series stands for the integrated solar charge controller, which, as an MPPT version, exceeds the efficiency of a conventional PWM charge controller. When the journey is interrupted or the vehicle arrives at its destination, solar charging starts automatically via the solar modules on the vehicle roof. The NOQON NBS 30 achieves a solar charging output of up to 250 W/20 A, the NOQON NBS 60 even up to 430 W/30 A. Charging process in three steps: Step 1: Maximum current up to the target value for constant voltage charging Step 2: Current decreases, constant voltage charging mode starts, charging time around 2 hours Step 3: Stop constant voltage charging at 12.6 volts battery voltage and start trickle charging Installing the NOQON charge booster The battery technology is selected via a DIP switch: Lithium or lead-acid/AGM/gel. The connection for the NOQON Charge Monitor CM 1 and the external NOQON Bluetooth dongle BTD1 is located on the battery booster. A monitor or smartphone informs the user about the current battery charge status, among other things. Further connections, for example for a voltage measurement cable, temperature sensor or additional supply batteries, are also available. Alternator as generator The vehicle alternator works like an electric generator, which is driven by the combustion engine to charge the starter battery and consumer devices. When the starter battery is finally charged depends on its initial state of charge and the duration of the journey. If the battery is full, it can no longer hold any reserves. This is where the NOQON charge booster comes in handy. It takes over the energy that is energy and stores it in an additional battery. Loss-free charging For optimum battery charging, the NOQON charge booster automatically adjusts the voltage measurement cables to the required values using an exact charging characteristic. It compensates for line losses and voltage fluctuations from the generator that occur while driving - both for the battery and the 12-volt consumer devices. NOQON charge booster - safety functions at a glance: Overvoltage and undervoltage protection of the main battery Undervoltage protection of the starter battery Overload protection for B2B charging Overheating protection Reverse protection NOQON NBS models only: PV overload protection NOQON NBS models only: PV overvoltage protection

€95.71*
NOQON NB30 12V to 12V charging booster 30A
NOQON NB30 12V to 12V charging booster 30A
NOQON charging boosters: NB & NBS series They give freedom and save time: the NOQON charging boosters in the NB and NBS series. The letters NB in the series designations stand for "Battery Booster", the special devices for battery charging. This is where the NOQON charging boosters differ from conventional chargers: They allow a 12-volt battery to be charged by another 12-volt battery (battery-to-battery method, B2B for short). The charging process is controlled: the charging booster continuously checks the battery via the measuring lines to ensure that neither the supply battery is overcharged nor the starter battery discharged while driving. NOQON NBS models - charge boosters with integrated solar charge controller The S in the one NB series stands for the integrated solar charge controller, which, as an MPPT version, exceeds the efficiency of a conventional PWM charge controller. When the journey is interrupted or the vehicle arrives at its destination, solar charging starts automatically via the solar modules on the vehicle roof. The NOQON NBS 30 achieves a solar charging output of up to 250 W/20 A, the NOQON NBS 60 even up to 430 W/30 A. Charging process in three steps: Step 1: Maximum current up to the target value for constant voltage charging Step 2: Current decreases, constant voltage charging mode starts, charging time around 2 hours Step 3: Stop constant voltage charging at 12.6 volts battery voltage and start trickle charging Installing the NOQON charge booster The battery technology is selected via a DIP switch: Lithium or lead-acid/AGM/gel. The connection for the NOQON Charge Monitor CM 1 and the external NOQON Bluetooth dongle BTD1 is located on the battery booster. A monitor or smartphone informs the user about the current battery charge status, among other things. Further connections, for example for a voltage measurement cable, temperature sensor or additional supply batteries, are also available. Alternator as generator The vehicle alternator works like an electric generator, which is driven by the combustion engine to charge the starter battery and consumer devices. When the starter battery is finally charged depends on its initial state of charge and the duration of the journey. If the battery is full, it can no longer hold any reserves. This is where the NOQON charge booster comes in handy. It takes over the energy that is energy and stores it in an additional battery. Loss-free charging For optimum battery charging, the NOQON charge booster automatically adjusts the voltage measurement cables to the required values using an exact charging characteristic. It compensates for line losses and voltage fluctuations from the generator that occur while driving - both for the battery and the 12-volt consumer devices. NOQON charge booster - safety functions at a glance: Overvoltage and undervoltage protection of the main battery Undervoltage protection of the starter battery Overload protection for B2B charging Overheating protection Reverse protection NOQON NBS models only: PV overload protection NOQON NBS models only: PV overvoltage protection

€113.90*
NOQON NBS30 Ladebooster 30A mit integriertem Solarladeregler 20A (Umsatzsteuerbefreit)
NOQON NBS30 Ladebooster 30A mit integriertem Solarladeregler 20A (Umsatzsteuerbefreit)
NOQON Ladebooster: NB- & NBS-Serie Sie schenken Freiheit und sparen Zeit: die NOQON Ladebooster der NB- und NBS-Serie. Die Buchstaben NB der Serienbezeichnungen stehen für "Battery Booster" - englisch für "Ladebooster", die Spezialgeräte zur Batterieaufladung. Worin sich die NOQON Ladebooster von herkömmlichen Ladegeräten unterscheiden: Sie erlauben das Laden einer 12-Volt-Batterie durch eine andere 12-Volt-Batterie (Battery-to-Battery-Methode, kurz B2B). Dabei läuft der Ladevorgang kontrolliert ab: Der Ladebooster prüft Batterie über die Messleitungen kontinuierlich, dass während der Fahrt weder die Versorgungsbatterie überladen noch die Starterbatterie entladen wird.   NOQON NBS-Modelle - Ladebooster mit integrierten Solarladeregler Das S der einen NB-Serie steht für den hier integrierten Solarladeregler, der als MPPT-Version den Wirkungsgrad eines herkömmlichen PWM-Ladereglers übertrifft. Bei Fahrtunterbrechungen oder Ankunft am Fahrtziel startet die Solarladung über die Solarmodule auf dem Fahrzeugdach automatisch. Der NOQON NBS 30 erreicht eine Solarladeleistung bis 250 W/20 A, der NOQON NBS 60 sogar bis zu 430 W/30 A.   Ladevorgang in drei Schritten: Schritt 1: Maximaler Strom bis zum Zielwert der Konstantspannungsladung Schritt 2: Strom sinkt, Konstantspannungslademodus startet, Ladedauer rund 2 Stunden SChritt 3: Stopp der Konstantspannungsladung bei 12,6 Volt Batteriespannung und Einleitung der Erhaltungsladung   Installation des NOQON Ladeboosters Über einen DIP-Schalter wird die Batterietechnologie gewählt: Lithium oder Blei-Säure/AGM/Gel. Am Battery Booster befindet sich der Anschluss für den NOQON Solar Monitor NSM1 und der externe NOQON Bluetooth-Dongle BTD1. Ein Monitor oder Smartphone informieren den Anwender unter anderem über den aktuellen Batterieladezustand. Weitere Anschlüsse, zum Beispiel für einen Spannungmesskabel, Temperatursensor oder zusätzliche Versorgungsbatterien sind ebenso vorhanden.   Lichtmaschine als Generator Die Fahrzeug-Lichtmaschine funktioniert wie ein elektrischer Generator, den hier der Verbrennungsmotor zum Aufladen von Starterbatterie und Verbrauchergeräten antreibt. Wann die Starterbatterie schließlich aufgeladen ist, hängt von ihrem anfänglichen Ladezustand und der Fahrtdauer ab. Ist die Batterie voll, kann sie keine Reserven mehr aufnehmen. Hier kommt der NOQON Ladebooster wie gerufen. Er übernimmt die weiter erzeugte Energie und speichert sie in einer zusätzlichen Batterie.   Verlustfreie Aufladung Zur optimalen Batterieaufladung passt der NOQON Ladebooster über eine exakte Ladekennlinie die Spannungmesskabel automatisch auf die benötigten Werte an. Dabei gleicht er während der Fahrt auftretende Leitungsverluste und Spannungsschwankungen vom Generator aus - sowohl was die Batterie als auch was die 12-Volt-Verbrauchergeräte betrifft.   NOQON Ladebooster - Sicherheitsfunktionen im Überblick: Über- und Unterspannungsschutz der Hauptbatterie Unterspannungsschutz der Starterbatterie Überlastungsschutz der B2B-Ladung Überhitzungsschutz Umkehrschutz Nur NOQON NBS-Modelle: PV-Überlastungsschutz Nur NOQON NBS-Modelle: PV-Überspannungsschutz  

€138.57*
NOQON NBS30 Ladebooster 30A mit integriertem Solarladeregler 30A
NOQON NBS30 Ladebooster 30A mit integriertem Solarladeregler 30A
NOQON Ladebooster: NB- & NBS-Serie Sie schenken Freiheit und sparen Zeit: die NOQON Ladebooster der NB- und NBS-Serie. Die Buchstaben NB der Serienbezeichnungen stehen für "Battery Booster" - englisch für "Ladebooster", die Spezialgeräte zur Batterieaufladung. Worin sich die NOQON Ladebooster von herkömmlichen Ladegeräten unterscheiden: Sie erlauben das Laden einer 12-Volt-Batterie durch eine andere 12-Volt-Batterie (Battery-to-Battery-Methode, kurz B2B). Dabei läuft der Ladevorgang kontrolliert ab: Der Ladebooster prüft Batterie über die Messleitungen kontinuierlich, dass während der Fahrt weder die Versorgungsbatterie überladen noch die Starterbatterie entladen wird.   NOQON NBS-Modelle - Ladebooster mit integrierten Solarladeregler Das S der einen NB-Serie steht für den hier integrierten Solarladeregler, der als MPPT-Version den Wirkungsgrad eines herkömmlichen PWM-Ladereglers übertrifft. Bei Fahrtunterbrechungen oder Ankunft am Fahrtziel startet die Solarladung über die Solarmodule auf dem Fahrzeugdach automatisch. Der NOQON NBS 30 erreicht eine Solarladeleistung bis 250 W/20 A, der NOQON NBS 60 sogar bis zu 430 W/30 A.   Ladevorgang in drei Schritten: Schritt 1: Maximaler Strom bis zum Zielwert der Konstantspannungsladung Schritt 2: Strom sinkt, Konstantspannungslademodus startet, Ladedauer rund 2 Stunden SChritt 3: Stopp der Konstantspannungsladung bei 12,6 Volt Batteriespannung und Einleitung der Erhaltungsladung   Installation des NOQON Ladeboosters Über einen DIP-Schalter wird die Batterietechnologie gewählt: Lithium oder Blei-Säure/AGM/Gel. Am Battery Booster befindet sich der Anschluss für den NOQON Charge Monitor CM 1 und der externe NOQON Bluetooth-Dongle BTD1. Ein Monitor oder Smartphone informieren den Anwender unter anderem über den aktuellen Batterieladezustand. Weitere Anschlüsse, zum Beispiel für einen Spannungmesskabel, Temperatursensor oder zusätzliche Versorgungsbatterien sind ebenso vorhanden.   Lichtmaschine als Generator Die Fahrzeug-Lichtmaschine funktioniert wie ein elektrischer Generator, den hier der Verbrennungsmotor zum Aufladen von Starterbatterie und Verbrauchergeräten antreibt. Wann die Starterbatterie schließlich aufgeladen ist, hängt von ihrem anfänglichen Ladezustand und der Fahrtdauer ab. Ist die Batterie voll, kann sie keine Reserven mehr aufnehmen. Hier kommt der NOQON Ladebooster wie gerufen. Er übernimmt die weiter erzeugte Energie und speichert sie in einer zusätzlichen Batterie.   Verlustfreie Aufladung Zur optimalen Batterieaufladung passt der NOQON Ladebooster über eine exakte Ladekennlinie die Spannungmesskabel automatisch auf die benötigten Werte an. Dabei gleicht er während der Fahrt auftretende Leitungsverluste und Spannungsschwankungen vom Generator aus - sowohl was die Batterie als auch was die 12-Volt-Verbrauchergeräte betrifft.   NOQON Ladebooster - Sicherheitsfunktionen im Überblick: Über- und Unterspannungsschutz der Hauptbatterie Unterspannungsschutz der Starterbatterie Überlastungsschutz der B2B-Ladung Überhitzungsschutz Umkehrschutz Nur NOQON NBS-Modelle: PV-Überlastungsschutz Nur NOQON NBS-Modelle: PV-Überspannungsschutz  

€164.90*
NOQON NB60 12V to 12V charging booster 60A
NOQON NB60 12V to 12V charging booster 60A
NOQON charging boosters: NB & NBS series They give freedom and save time: the NOQON charging boosters in the NB and NBS series. The letters NB in the series designations stand for "Battery Booster", the special devices for battery charging. This is where the NOQON charging boosters differ from conventional chargers: They allow a 12-volt battery to be charged by another 12-volt battery (battery-to-battery method, B2B for short). The charging process is controlled: the charging booster continuously checks the battery via the measuring lines to ensure that neither the supply battery is overcharged nor the starter battery discharged while driving. NOQON NBS models - charge boosters with integrated solar charge controller The S in the one NB series stands for the integrated solar charge controller, which, as an MPPT version, exceeds the efficiency of a conventional PWM charge controller. When the journey is interrupted or the vehicle arrives at its destination, solar charging starts automatically via the solar modules on the vehicle roof. The NOQON NBS 30 achieves a solar charging power of up to 250 W/20 A, the NOQON NBS 60 even up to 430 W/30 A. Charging process in three steps: Step 1: Maximum current up to the target value for constant voltage charging Step 2: Current decreases, constant voltage charging mode starts, charging time around 2 hours Step 3: Stop constant voltage charging at 12.6 volts battery voltage and start trickle charging Installing the NOQON charge booster The battery technology is selected via a DIP switch: Lithium or lead-acid/AGM/gel. The connection for the NOQON Charge Monitor CM 1 and the external NOQON Bluetooth dongle BTD1 is located on the battery booster. A monitor or smartphone informs the user about the current battery charge status, among other things. Further connections, for example for a voltage measurement cable, temperature sensor or additional supply batteries, are also available. Alternator as generator The vehicle alternator works like an electric generator, which is driven by the combustion engine to charge the starter battery and consumer devices. When the starter battery is finally charged depends on its initial state of charge and the duration of the journey. If the battery is full, it can no longer hold any reserves. This is where the NOQON charge booster comes in handy. It takes over the energy that is energy and stores it in an additional battery. Loss-free charging For optimum battery charging, the NOQON charge booster automatically adjusts the voltage measurement cables to the required values using an exact charging characteristic. In doing so, it compensates for line losses and voltage fluctuations from the generator that occur while driving - both for the battery and for the 12-volt consumer devices. NOQON charge booster - safety functions at a glance: Overvoltage and undervoltage protection of the main battery Undervoltage protection of the starter battery Overload protection for B2B charging Overheating protection Reverse protection NOQON NBS models only: PV overload protection NOQON NBS models only: PV overvoltage protection

€118.57*
NOQON NB60 12V to 12V charging booster 60A
NOQON NB60 12V to 12V charging booster 60A
NOQON charging boosters: NB & NBS series They give freedom and save time: the NOQON charging boosters in the NB and NBS series. The letters NB in the series designations stand for "Battery Booster", the special devices for battery charging. This is where the NOQON charging boosters differ from conventional chargers: They allow a 12-volt battery to be charged by another 12-volt battery (battery-to-battery method, B2B for short). The charging process is controlled: the charging booster continuously checks the battery via the measuring lines to ensure that neither the supply battery is overcharged nor the starter battery discharged while driving. NOQON NBS models - charge boosters with integrated solar charge controller The S in the one NB series stands for the integrated solar charge controller, which, as an MPPT version, exceeds the efficiency of a conventional PWM charge controller. When the journey is interrupted or the vehicle arrives at its destination, solar charging starts automatically via the solar modules on the vehicle roof. The NOQON NBS 30 achieves a solar charging power of up to 250 W/20 A, the NOQON NBS 60 even up to 430 W/30 A. Charging process in three steps: Step 1: Maximum current up to the target value for constant voltage charging Step 2: Current decreases, constant voltage charging mode starts, charging time around 2 hours Step 3: Stop constant voltage charging at 12.6 volts battery voltage and start trickle charging Installing the NOQON charge booster The battery technology is selected via a DIP switch: Lithium or lead-acid/AGM/gel. The connection for the NOQON Charge Monitor CM 1 and the external NOQON Bluetooth dongle BTD1 is located on the battery booster. A monitor or smartphone informs the user about the current battery charge status, among other things. Further connections, for example for a voltage measurement cable, temperature sensor or additional supply batteries, are also available. Alternator as generator The vehicle alternator works like an electric generator, which is driven by the combustion engine to charge the starter battery and consumer devices. When the starter battery is finally charged depends on its initial state of charge and the duration of the journey. If the battery is full, it can no longer hold any reserves. This is where the NOQON charge booster comes in handy. It takes over the energy that is energy and stores it in an additional battery. Loss-free charging For optimum battery charging, the NOQON charge booster automatically adjusts the voltage measurement cables to the required values using an exact charging characteristic. In doing so, it compensates for line losses and voltage fluctuations from the generator that occur while driving - both for the battery and for the 12-volt consumer devices. NOQON charge booster - safety functions at a glance: Overvoltage and undervoltage protection of the main battery Undervoltage protection of the starter battery Overload protection for B2B charging Overheating protection Reverse protection NOQON NBS models only: PV overload protection NOQON NBS models only: PV overvoltage protection

€141.10*
NOQON NBS60 charge booster 60A with integrated solar charge controller 30A
NOQON NBS60 charge booster 60A with integrated solar charge controller 30A
NOQON charging boosters: NB & NBS series They give freedom and save time: the NOQON charging boosters in the NB and NBS series. The letters NB in the series designations stand for "Battery Booster", the special devices for battery charging. This is where the NOQON charging boosters differ from conventional chargers: They allow a 12-volt battery to be charged by another 12-volt battery (battery-to-battery method, B2B for short). The charging process is controlled: the charging booster continuously checks the battery via the measuring lines to ensure that neither the supply battery is overcharged nor the starter battery discharged while driving. NOQON NBS models - charge boosters with integrated solar charge controller The S in the one NB series stands for the integrated solar charge controller, which, as an MPPT version, exceeds the efficiency of a conventional PWM charge controller. When the journey is interrupted or the vehicle arrives at its destination, solar charging starts automatically via the solar modules on the vehicle roof. The NOQON NBS 30 achieves a solar charging output of up to 250 W/20 A, the NOQON NBS 60 even up to 430 W/30 A. Charging process in three steps: Step 1: Maximum current up to the target value for constant voltage charging Step 2: Current decreases, constant voltage charging mode starts, charging time around 2 hours Step 3: Stop constant voltage charging at 12.6 volts battery voltage and start trickle charging Installing the NOQON charge booster The battery technology is selected via a DIP switch: Lithium or lead-acid/AGM/gel. The connection for the NOQON Charge Monitor CM 1 and the external NOQON Bluetooth dongle BTD1 is located on the battery booster. A monitor or smartphone informs the user about the current battery charge status, among other things. Further connections, for example for a voltage measurement cable, temperature sensor or additional supply batteries, are also available. Alternator as generator The vehicle alternator works like an electric generator, which is driven by the combustion engine to charge the starter battery and consumer devices. When the starter battery is finally charged depends on its initial state of charge and the duration of the journey. If the battery is full, it can no longer hold any reserves. This is where the NOQON charge booster comes in handy. It takes over the energy that is energy and stores it in an additional battery. Loss-free charging For optimum battery charging, the NOQON charge booster automatically adjusts the voltage measurement cables to the required values using an exact charging characteristic. In doing so, it compensates for line losses and voltage fluctuations from the generator that occur while driving - both for the battery and for the 12-volt consumer devices. NOQON charge booster - safety functions at a glance: Overvoltage and undervoltage protection of the main battery Undervoltage protection of the starter battery Overload protection for B2B charging Overheating protection Reverse protection NOQON NBS models only: PV overload protection NOQON NBS models only: PV overvoltage protection

€187.14*
NOQON NBS60 charge booster 60A with integrated solar charge controller 30A
NOQON NBS60 charge booster 60A with integrated solar charge controller 30A
NOQON charging boosters: NB & NBS series They give freedom and save time: the NOQON charging boosters in the NB and NBS series. The letters NB in the series designations stand for "Battery Booster", the special devices for battery charging. This is where the NOQON charging boosters differ from conventional chargers: They allow a 12-volt battery to be charged by another 12-volt battery (battery-to-battery method, B2B for short). The charging process is controlled: the charging booster continuously checks the battery via the measuring lines to ensure that neither the supply battery is overcharged nor the starter battery discharged while driving. NOQON NBS models - charge boosters with integrated solar charge controller The S in the one NB series stands for the integrated solar charge controller, which, as an MPPT version, exceeds the efficiency of a conventional PWM charge controller. When the journey is interrupted or the vehicle arrives at its destination, solar charging starts automatically via the solar modules on the vehicle roof. The NOQON NBS 30 achieves a solar charging output of up to 250 W/20 A, the NOQON NBS 60 even up to 430 W/30 A. Charging process in three steps: Step 1: Maximum current up to the target value for constant voltage charging Step 2: Current decreases, constant voltage charging mode starts, charging time around 2 hours Step 3: Stop constant voltage charging at 12.6 volts battery voltage and start trickle charging Installing the NOQON charge booster The battery technology is selected via a DIP switch: Lithium or lead-acid/AGM/gel. The connection for the NOQON Charge Monitor CM 1 and the external NOQON Bluetooth dongle BTD1 is located on the battery booster. A monitor or smartphone informs the user about the current battery charge status, among other things. Further connections, for example for a voltage measurement cable, temperature sensor or additional supply batteries, are also available. Alternator as generator The vehicle alternator works like an electric generator, which is driven by the combustion engine to charge the starter battery and consumer devices. When the starter battery is finally charged depends on its initial state of charge and the duration of the journey. If the battery is full, it can no longer hold any reserves. This is where the NOQON charge booster comes in handy. It takes over the energy that is energy and stores it in an additional battery. Loss-free charging For optimum battery charging, the NOQON charge booster automatically adjusts the voltage measurement cables to the required values using an exact charging characteristic. In doing so, it compensates for line losses and voltage fluctuations from the generator that occur while driving - both for the battery and for the 12-volt consumer devices. NOQON charge booster - safety functions at a glance: Overvoltage and undervoltage protection of the main battery Undervoltage protection of the starter battery Overload protection for B2B charging Overheating protection Reverse protection NOQON NBS models only: PV overload protection NOQON NBS models only: PV overvoltage protection

€222.70*